Wie zijn we?

De Nederlandse Eekhoornverniging is een club met leden die op de een of andere manier actief zijn met eekhoorns. De meeste leden hebben enkele koppels eekhoorns. Andere hebben tientallen koppels maar er zijn er ook die zelf geen eekhoorns houden maar gewoon geïnteresseerd zijn in de eekhoorns. Niet alleen richt de club zich op eekhoorns als volière dier, de club voorziet ook in veel informatie over de in het wild levende soorten.

Eekhoornvereniging

Officieel logo Nederlandse Eekhoornvereniging

Niets is mooier dan de eekhoorn in zijn natuurlijke leefomgeving te zien. Dat geldt natuurlijk ook voor vogels, hamsters en katachtige. Dat wil niet zeggen dat de dieren het in gevangenschap niet prettig kunnen hebben. Juist vanuit de kennis die we krijgen uit het bestuderen van de dieren in het wild kunnen we ze een beter leven geven in een volière. Uitgangspunt voor de leden is dat het houden van de eekhoorns voor zowel dier als houder een prettige ervaring moet zijn.

Wat willen we?

We willen onze kennis rond eekhoorns en het houden van eekhoorns vergroten. Zo kunnen we het houden van eekhoorns verantwoord doen. Hiervoor is het nodig dat we leren van elkaar en van ervaringen buiten de club. De club probeert dan ook de eekhoornliefhebbers met elkaar in contact te brengen. Ook zoeken we naar samenwerkingsverbanden met andere instellingen en clubs die bij kunnen dragen in de verbreding van kennis rond eekhoorns

Ook zijn er initiatieven om samen materialen in te kopen. Dit maakt het mogelijk materialen te kopen die normaal alleen voor groot afnemers beschikbaar zijn en een betere prijs te onderhandelen.

Wat doen we?

Een belangrijk onderdeel van de Nederlandse Eekhoornvereniging is de website. Niet alleen proberen we samen hier al onze kennis te concentreren, ook de contacten en het aanbieden van eekhoorns en relevante zaken gebeurt via de site. De site bestaat uit een algemeen deel en een ledendeel. Om toegang te krijgen tot dit ledendeel moet je je registreren als lid en een contributie betalen.

Ieder lid heeft recht op een link naar zijn eigen website.

Men kan ook zakelijk een link plaatsen, voorwaarde hiervoor is dat men betalend lid wordt van de club en dat gelinkt wordt naar een site die op een of andere manier te maken heeft met eekhoorns.

Ten alle tijde geldt dat zaken die niet voldoen aan algemeen heersende normen en waarden door de webmaster verwijderd zullen worden.

Nu u weet wie we zijn , wat we willen en wat we doen wilt u wellicht weten hoe u lid kunt worden. Bezoek daarvoor onze Lidmaatschap pagina!

Feedback

Natuurlijk willen we graag uw reactie horen op deze site. Ook willen we graag uw ervaringen met bepaalde eekhoornsoorten of andere verhalen van u op de site plaatsen. Verder kunt u alle overige informatie over eekhoorns bij ons kwijt. Wij zoeken dan een geschikte plaats op de site om uw aandeel te plaatsen. Indien er sprake is van copyright gegevens verzoeken wij u deze mee te sturen.

Voorbeelden van informatie die u bij ons kwijt kunt zijn:

• Foto's
  • Ervaringen
  • Verhalen
  • Links naar andere sites
  • Informatie over soorten
  • Aanbevelingen voor deze site

Stel uw vraag aan onze voorzitter